Post 4. Ponownie edukacja….

Post 4. Ponownie edukacja. Przepraszam za przerwę, nawał pracy + szkolenia.

Dzisiaj o #ubezpieczenie GAP. Jest to ubezpieczenie, które pokryje w przypadku szkody lub kradzieży pojazdu RÓŻNICE między tym co wypłacił ubezpieczyciel z AC, a kwotą, która jest na fakturze. To taka krótka definicja. Będę się opierał na produkcie Defend Insurance Group by Lloyd’s, bo ten produkt znam bardzo dobrze, klient są z niego zadowoleni, faktycznie działa i jest konkurencyjny. No i nie ukrywam, że dobrze płacą (jak w każdym GAPie 😉 ).

Teraz przykłady z życia wzięte:

1. Klient miał finansowanie w GetInLeasing, auto premium używane, zakup za 160.000 brutto, GAP od leasingu w TU Europa. Szkoda całkowita przy 58 z 59 rat ;d. Auto w AC było ubezpieczone na 63k, tyle też klient dostał od TU, z kolei od GAP otrzymał dodatkowe 67k, zatem całkowite odszkodowanie wyniosło 130k. Czemu 130k, a nie 160k? GAP był wykupiony do wartości netto faktury.

2. Kolejny przykład mniej atrakcyjny. Nowe auto z salonu, wartość 120k brutto. Szkoda po 7 miesiącach. Klient otrzymał z AC 118k, z GAP 2k. Deal słaby, bo zapłacił 2800 składki za 5 lat z góry.

Kiedy warto pamiętać o GAP? Kiedy kupujemy auto z myślą, że będziemy je mieli długi czas. Im dłużej, tym większe potencjalne wynagrodzenie z GAP. Składki raczej nie są zabójcze. 5 lat dla auta które kosztowało między 100-150k z założeniem, że maksymalna wypłata z GAP to 50k wynosi 2650zł płatne jednorazowo. Za sumę ubezpieczenia 100k zapłacimy 150zł więcej. Przyjmuje się, że auta tracą ok. 20% rocznie (pozdrawiam mitomanów, którzy mówią, że auto które wyjeżdża z salonu traci 40%, z chęcią kupię takie auto 😉 ), to GAP jest rozsądnym zabezpieczeniem. Należy pamiętać również o polisie AC. I co ważne o sumie ubezpieczenia, czy jest to netto, netto+50% czy brutto. Mianowicie GAP odnosi się do sumy, na którą jest polisa AC. Jeśli ubezpieczyliśmy auto od netto, a GAP wzięliśmy brutto to odszkodowanie z GAP dostaniemy mimo wszystko do wartości netto z faktury.

Najważniejsze rzeczy:
1. 120 dni od daty zakupu lub 30 dni od wznowienia polisy AC w kolejnych latach
2. Wymagane posiadanie polisy AC w momencie szkody/kradzieży
3. GAP odnosi się do sumy ubezpieczenia z polisy AC w I roku oraz w momencie szkody. Czyli jeśli w I roku wzięliśmy netto+50% to róbmy to w kolejnych latach, ewentualnie brutto, ale nie netto.
4. Auta do 6 roku eksploatacji, maksymalnie na 5 lat
5. Dobry dla ludzi, którzy biorą leasing z małą lub 0 wpłatą i dużym wykupem, ponieważ kiedy auto zostaje skradzione/zniszczone to leasing robi saldo. Do spłaty zostało 80k, AC wypłaciło 60k, więc kliencie dopłać 20k. Teraz.
6. Wyłączenia: przewóz osób/taxi/część marek premium np. maserati/wypożyczalnie aut
7. Warto wziąć GAPa zewnętrznego, nie od leasingu, ponieważ jest tańszy, lepszy, bardziej przejrzysty i działa niezależnie od leasingu (nie czeka się na zamknięcie umowy aż leasing otrzyma odpowiedzi od TU oraz GAP)
8. Zarówno dla firm jak i osób fizycznych

Załączam kartę produktu. Nie promuje tej marki, ale polecam bo ją znam i ma fajnie opisane działanie. Inne gapy na rynku mają podobne warunki, np. Wagas. Różnica jest w dystrybutorze na rynku Polskim, coverholderem jest Lloyd’s dla większości firm, który de facto wychodzi z Polski z końcem roku, bo #brexit ma wejść jakiś coverholder z USA.

Post 0
Post 1
Post 2
Post 3

#przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing